![]() |
عايزة تخسى بسرعه تعالى
اسباب نجاح الرجيم علشان نعمل رجيم وينحج لازم الاول نتفق على اساسيات معينه اولا الماء شرب الماء يفيد كثير جدا فى الرجيم ثانيا الالتزام بمواعيد معينه فى الوجبات علشان ضبط عمليه الحرق ثالثا السكريات لازم الابتعاد عن السكريات قدر الامكان حتى تسطتعين تحقيق الهدف رابعا لازم يكون عنك ارادة وعزيمه علشان تحققى الهدف المطلوب ودلوقتى يلا نبتدى الرجيم شرب الماء بكميه كبيرةيعنى وزنك من 70 الى 80 كيلو تشربى لتر يوميا وزنك80 الى 90 كيلو تشربى 2لتر يوميا وزنك من 90 الى 100 تشربى 2.5 لتر يو ميا وزنك من 100 الى 110 تشربى 3 لتر يوميا قللى من تناول الملح واستخدمى الليمون والتوابل ممنوع نهائيا الأكل بين الوجبات لالشرب الشاى والنسكافيه والبيبسى والسكر نهائياااا لا للبطيخ والبرتقال والتمر والتين والمانجووالشمامو نهائياااا مسموح تفاحتين فقط فى اليوم +موزة واحدة مسموح فى اليوم رغيف سن أو ربع رغيف بلدى الرياضه على الاقل 30 دقيقه فى اليوم الرجيم على مرحلتين المرحلة الأولى 9 أيااام أول ثلاث أيام الفطار .... قطعة جبن قريش + خضروات خضراء الغداء ....ربع فرخة مشوية + سلطة خضراء العشاء .... 2 بيضة مسلوقة + خضروات ثانى ثلاث أيام الفطار 2 بيضة مسلوقة + خضروات الغداء سمك مشوى أو علبة تونة بدون زيت + خضروات العشاء كوب زبادى خالى الدسم + خيار بأى كمية ثالث ثلاث أيام الفطور قطعة جبن قريش +خضروات الغداء قطعة لحم مشوية أو مسلوقة +خضروات العشاء كوب حليب خالى الدسم اليوم العاشر فرى الفطار والغداء مفتوح وكوب شاى واحد او قهوة طبعا مع شرب كميه الماء المطلوبه المرحله التانيه 9 ايام ايضا أول ثلاث أيام : الفطار قطعه جبن قريش +خضروات الغداء شوربه خضار كل الخضارماعدا البسله العشاء كوب حليب خالى الدسم ثانى ثلاث أيام : الفطار . 2 بيضة مسلوقة +خضروات الغداء . تونة بدون زيت +خضروات العشاء . كوب حليب خالى الدسم ثالث ثلاث أيام : الفطار كوب زبادى خالى الدسم +خضروات الغداءربع فرخه مشويةأو مسلوقة +خضروات العشاء كوب حليب خالى الدسم اليوم العاشر فرى الفطار والغداء مفتوح وكوب شاى واحد او قهوة طبعا مع شرب كميه الماء المطلوبه بالتوفيق ان شاء الله |
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
سدد الله على الخير خطاك ....
ونفع بك الإسلام و المسلمين |
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
جزاكي الله كل خير
انا وزني 47 ههههه لما بصير لل 50 اكيد رح اعمل هاد الوصفة |
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
[frame="7 80"]لالا مش عايزة اخسر وزن ابدا ..
خليني كما انا هههه .. وزرني 35 ولله الحمد ..:hamdolleah_emo: بوركتي يالغاليه شكرا لك موضوع جميل :love21::love21::love21:[/frame] |
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
وزنك 35 هههه ايش هادا هههه
|
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
هههه اه والله35 للاسف..!!:(:(:(
ههههخ ... انا بس عايزة وزني يصبح 40 ع الاقل يعني .. بوركتي |
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
هههههه منييييح بس كتير نحييفة
وانا متلك بدي انحف كمان بجد لازم اتبع الطريئة السابئة يللي تم زكرها هههه |
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
ههه...
انا اصغر منك او يمكن بسنك .. لانني لااعرفك جيدا .:) |
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
هههههههههههههههههه اوك اختي غالييتي
|
رد: عايزة تخسى بسرعه تعالى
عفوا ,,, لايمكنك مشاهده الروابط لانك غير مسجل لدينا [ للتسجيل اضغط هنا ]
|
| الساعة الآن 04:58 AM. |
Powered by vBulletin Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd
استضافة وبرمجة