اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omabdullah
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
شكرا علي ردك واهتمامك بصي يا ستي انا موش متابعه قياس الضغط وعمري ما تابعته بس اما كنت اقيسه كان بيبقي حلو هيا مره وحيده بس اللي الدكتور قاللي فيها ان ضغطي موش مظبوط وكنت في الفتره دي تعبانه جدا وكان عندي انيميا حاده
بالنسبه لتحليل الانيميا انا عملته وكان 10 بس سؤالي انا موش رفيعه لدرجه انه يكون عندي انيميا ياتري في علاقه بينهم ويارب تتوفقي انك تنصحيني بحاجه تهدي الدوخه شويه لانها بقت عندي زي الصداع
حبيبتى لا شكر على واجب
هذا واجبي وانا تحت امرك فى اى شئ
أولا يا جميله موضوع التخن لا علاقه به بالانيميا
وزى ما قالت اختى نسيم الصبا سوء التغذيه بيعمل نفس الأعراض وعليه عامل كبير
انت ممكن تكون طريقة غذائك اسفه فى اللفظ تكون غلط
ليه غلط بتكلى أكل وخلاص سد خانه يعنى يسد جوعك واحساسك بالشبع
ونسبه الأنيميا اللى عندك ديه كفيله جدااااااااااا على كل هذه الأعراض الموجوده
انت الحمد لله انك قادره على انك تقفى على رجليك
بصى بقى يا قمر
علاجنا حيكون كالتالى وأتمنى من الله ان أقدر افيدك وحيكون لينا متابعه مع بعض ان شاء الله
أولا فى نوع كبسولات حديد ديه لابد من انك تأخذيها
اسمها هيما كابس كبسوله بعد الغداء لمده ثلاثه اشهر
أو أيرون كومبلكس كبسوله بعد الغداء لمده ثلاثه اشهر
يا تأخذى النوع الاول يا النوع الثانى حسب رغبتك
نظامك فى الغذاء
لو حابه اعملك نظام تمشى عليه ما عندى مشكله حابه انت تمشى على نظام من عندك برضه ما فى مشكله
بس لازم يكون النظام قائم على كل انواع الغذاء المفيد
من خضروات لفاكهه هكذا إلى ........
شفاك الله وعفاك
بالتوفيق ان شاء الله