وبعدين يا دنيا معاكي ...
هو انا كل محلم حلم جميل
وينطفي من حواليا النور
ويصبح قلبي من تاني مهجور
*****
انا مش طالب منك يا دنيا
فلوس ولا قصور انا طالب
منك تسيبيلي القلب الحنون
كتير يا دنيا عليا ولا مستخسراها فيا
*****
عجبي عليك يا زمن ماشي بالمقلوب
ده اللي يطلب منك يا زمان قلب طيب وحبوب
تديله فوق دماغه وتسرق منه احلامه
تقلقه في صحيانه وتسرق منه حتى احلامه
*****
كان حلم يا دنيا قلبتيه لكابوس
كان امل يا دنيا قلبتيه الى انكسار
مهنش عليكي يا دنيا اني اعيش مستور
مع قلب طيب عطوف حنون
*****
من تاليفى
اثبت وجودك
..
تقرأ وترحل شارك معنا برد أو بموضوع
|