حياكن الله حبيباتى
طريقة تعريب الفوتوشوب
: الفكرة منقوووولة من احد المنتديات
وهى سهلة خالص وسريعة اول شىء بنحمل الملف دة ..
بعد تحميل الملف ها نفك الضغط عنة ..
نفتح الملف بعد ما فكينا الضغط وناخد الملف اللى مكتوب علية
ar_AE كوبى (copy ) زى كدة ...
ها نشوف احنا الفوتوشوب بتاعنا فى السى (C) و لا فى اى مكان احنا حاطينة وافتحة ,,
انا عندى فى ال E ايا يكن مكانة بروح علية واتتبع المسار دة بالترتيب ..
adobe/Adobe Photoshop CS5.1/Locales
بيكون بالشكل دة ..
بفتح ملف Locales اللى عند السهم
وبدوس باست (paste) ...
واقوم بمسح الملف اللى كان موجود من الاول واسمة en-GB
وبكدة تكون خلصت الحكاية بنقفل النافذة ..
ونفتح البرنامج نلاقي اللغة تغيرت للعربية ..