استخدم محرك جوجل للبحث في الملتقى

 

الرئيسية التسجيل البحث الرسائل طلب كود التفعيل تفعيل العضوية استعادة كلمة المرور
facebook facebook twetter twetter twetter twetter
آخر مواضيع المنتدى
         :: لأداء احترافي متكامل: دليلك لاختيار أفضل طابعة ليزر متعددة الوظائف في مصر عبر شركة Ea (آخر رد :الحج الحج__4)       :: افضل طابعة منزلية في مصر 2026 ودليلك للتعرف على سعر طابعة كانون Canon من شركة East (آخر رد :الحج الحج__4)       :: اسعار ماكينة فرم الورق ودليلك لأفضل شركات فرم الورق في مصر عبر شركة East (آخر رد :الحج الحج__4)       :: دليل صيانة طابعة برازر وتوفير قطع غيار Brother الأصلية في مصر عبر شركة East (آخر رد :الحج الحج__4)       :: شركة East: دليلك الموثوق اسعار وتوكيل brother للطابعات المعتمد في مصر (آخر رد :الحج الحج__4)       :: الأعراف وأصحابها (آخر رد :الحج الحج__4)       :: دروس من عاشوراء الخميس 10-1-1448 (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: ضيف حلقة دروس من عاشوراء الخميس 10-1-1448يف (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: تغطية: تواصل جمعية بيان لتعليم القرآن الكريم وعلومه بمكة المكرمة تقديم برامجها ومشاريعها للمجتمع (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)       :: تغطية: ديوان المظالم يطلق قاموس مصطلحات القضاء الإداري باللغتين العربية والإنجليزية (آخر رد :ربيع الفردوس الاعلى و روضة القران)      


   
العودة   منتدى روضة القرآن > ♡ملتقى الأحبة فى الله ♡ > المواضيع العامة
روابط مفيدة مشاركات اليوم البحث
 

 
   
 
أدوات الموضوع تقييم الموضوع انواع عرض الموضوع
 
Prev المشاركة السابقة   المشاركة التالية Next
قديم 22nd June 2013   #1
 
الملف الشخصي:






 


تقييم العضو:
قوة السمعة: 319

ارهابيه وامي عارفه is a splendid one to beholdارهابيه وامي عارفه is a splendid one to beholdارهابيه وامي عارفه is a splendid one to beholdارهابيه وامي عارفه is a splendid one to beholdارهابيه وامي عارفه is a splendid one to beholdارهابيه وامي عارفه is a splendid one to beholdارهابيه وامي عارفه is a splendid one to beholdارهابيه وامي عارفه is a splendid one to behold

Arrow حد عايز فتنه....

      

فتنة.....فتنة



اوعى الفتنة

فتنة يا ابله

فتنننننننننة



فتن ...ابتلاءات واختبارات

بتعدى علينا كل يوم فى حياتنا

ماهو لازم عشان حضرتك "مؤمنه "

ولازم برده لأنك عايزه الجنة "يعنى سلعة الله الغالية "

عشان كده لازم تقابلي فتن كتييير


(أَحَسِبَ النَّاسُ أَنْ يُتْرَكُوا أَنْ يَقُولُوا آمَنَّا وَهُمْ لا يُفْتَنُونَ)


عشان تعرفي بجد نفسك "ليميز الله الخبيث من الطيب "

لا وكمان عشان درجتك فى الجنة



وكمان ممكن تكون بنعمة وممكن تكون بابتلاء

ممكن ربنا يديكي "مال او سلطة او جمال "وتكون نعمة او نقمة عليك

على حسب "هتستخدمها ازاى؟؟"

فى طاعة ورضا ربنا ؟؟
ولا فى معصيته وتكبر على الناس ؟؟

انتي هتعملي ايه؟؟؟

وفتن نقابلها كل يوم فى حياتنا

فى الجامعه ازاى ملكش صحاب
يابنى زى اخوااااااتك!!!!!!

لبس البنات هتغض بصرك ولا هتتفرج وتقول حاجه ببلاش؟؟

الاغانى هتسمعي ولا هتتركي لله؟؟؟

فى الافراح

يابنتى دى هى ليلة فى العمر
وانت ياعريس لازم تكون نجم وترقص !!!!

وحضرتِك رايحة الفرح يبقى لازم سواريه

حاولى تبينى نفسك ممكن يجيلك عريس

ده فرح اختك .....صحبتك ....جارتك

كل الناس بتلبس كده ..هى جت عليكى ؟!!!!

فتن ....فتن

بنتعرضي ليها كل يوم

بس مين هيثبت ومين هيقع؟؟

اللهم يامقلب القلوب والأبصار ثبت قلوبنا على دينك

احسبيها صح وخليكي ديما يقظه

واستعني بالله أولا

وقبل ما تواجهي اى فتنة

افتكري زادك وحبيبك وهو بيقولك

*(إن من ورائكم زمان صبر للمتمسك فيه أجر خمسين شهيدًا أو عاملًا)

من الصحااااااابة

*افتكري ديما

(من ترك شيئاً لله عوضه الله خيراً منه)

*افتكر (ولسوف يعطيك ربك فترضى )

هتفوووووزي والله لما تطيعي ربنا وبس

لما ترمى هواكي وشيطانك ورا ضهرك وتعيشي حياتك كلها لربك وبس

(وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى. فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِيَ الْمَأْوَى)

اللهم اجعلنا ممن يستمعون القول فيتبعون أحسنه

اثبت وجودك .. تقرأ وترحل شارك معنا برد أو بموضوع

ارهابيه وامي عارفه غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
 
   
الكلمات الدلالية (Tags)
عايز, فتنه....
 

   
الذين يشاهدون محتوى الموضوع الآن : 1 ( الأعضاء 0 والزوار 1)
 
 

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع


   
 

vBulletin® v3.8.7, Copyright ©, TranZ by Almuhajir